خانه / اخبار / جشن امضاء و رونمایی«سال ها در سکوت» نادر فخرآور

جشن امضاء و رونمایی«سال ها در سکوت» نادر فخرآور

مراسم رونمایی کتاب «سال ها در سکوت» برگزار شد. این کتاب، مجموعه شعر دکتر نادر فخرآور شاعر شیرازی است که توسط انتشارات نوید شیراز منتشر شده است.

نادر فخرآور شاعر و منتقد ادبی است که پیش از این آثاری همچون شور غزل (بررسی کارنامه غزل شیراز)، نسیم دلگشا، عشق آمد و تمام مرا برد از او به چاپ رسیده است.

کتاب «سال ها در سکوت» در برگیرنده ۳۰ قطعه شعر و اغلب در قالب غزل است و در سال جاری راهی بازار نشر شده است.

خلیل شفیعی در مقدمه این کتاب نوشته است: این مجموعه شعر نشان می دهد، فخرآور از آن دست شاعرانی است که به تجربه های فردی و معاصر و داده های سنت ادبی وفادار است و این بزرگترین خصیصه شعر و راز موفقیت او است… مهمترین ویژگی شعر نادر فخرآور را تمرکزش روی تجربه های شخصی و گریز آگاهانه از قیود بلاغی قبل از خودش باید دانست. او در قالب های متنوع می سراید اما نه با تقلب از روی دست دیگران؛ در سرودن ابتکار دارد، تجربیات شخصی اش را دخالت می دهد و به تفکرات دنیای معاصرش متعهد است.

این شاعر در ادامه مقدمه خود بر کتاب «سال ها در سکوت» آورده است: «حساسیت به موضوعات پیرامون زندگی اجتماعی و دور شدن از کلیات فلسفی-اخلاقی در شعر شاخصه دیگر شعر سنت گریز فخرآور است. او مانند شاعران کلاسیک انسان های فرضی را مخاطب دستورات کلی-اخلاقی خود قرار نمی دهد بلکه صورت عینی به موضوعات روز زمانش نزدیک می شود و از درد و رنج واقعی آن ها و نیز عوامل مربوط به صورت مشخص حرف می زند…. در هر غزل موفق، قافیه ها بار اصلی ساختاربخشی و اتحاد موضوعی شعر را بر دوش می کشند و فخرآور نیز با استفاده از قافیه و ردیف های تازه، درون مایه شعرش را بسیار غنا می بخشد.»

آیین رونمایی از کتاب «سال ها در سکوت» با حضور مهدی امید بهش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دکتر محمدحسین بهرامیان استاد دانشگاه و فعالان و دبیران انجمن های ادبی شیراز در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس توسط انجمن اهل قلم استان فارس برگزار شد.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

 دبیر انجمن اهل قلم فارس و مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی و هنری سرزمین فرزانگان شیرازاز آغاز …

دسترسی آسان اهالی روستای مقبل‌آباد به کتاب/دومین مرکز ترویج کتابخوانی دیار دانایی در استان فارس گشایش یافت

دومین مرکز ترویج کتابخوانی دیار دانایی استان فارس در روستای مُقبل آباد شهرستان ارسنجان گشایش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *