خانه / اخبار / اهدای نشان سفیر کتاب فارس به سه نخبه علمی، ورزشی و هنری

اهدای نشان سفیر کتاب فارس به سه نخبه علمی، ورزشی و هنری

صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ۲۲ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب میزبان نشست معرفی سفیران کتاب فارس در سال ۱۳۹۶ بود که محمد کشاورز نویسنده، دکتر امیر آزادی از مفاخر علمی و سعید رضا کیخواه از ورزشکاران برتر به عنوان سفیران کتاب شیراز معرفی شدند.
در مراسم معرفی سفیران کتاب فارس که توسط انجمن اهل قلم استان فارس و با حضور اعضا شورای اسلامی شهر، مهندس اسکندرپور شهردار جدید شیراز، دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از برزگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و ادب شیراز بود سفیران کتاب معرفی و نشان آنها به ایشان اهدا شد .

در ابتدای جلسه مهندس احمد رضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن ابراز تاسف و همدردی با هموطنان زلزله زده در غرب کشور از عموم مردم شیراز خواست همچون همیشه به یاری هموطنان خود بشتابند و کمک های خود را از طریق مراکز ذیصلاح به این مناطق ارسال نمایند

وی در ادامه ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به همه هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و ادب شیراز و کشور، حضور مهندس اسکندرپور در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز را تبریک گفت.

احمدرضا دستغیب در ادامه افزود : حضور بزرگان عرصه فرهنگ و ادب و هنر را در این جلسه به فال نیک گرفته و به مناسبت هفته کتاب وظیفه خود می دانیم تا در راه اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی به سهم خود تلاش کنیم و گام هایی موثر برداریم.

لیلا دودمان عضو هیات رئیسه شورای شهردر ادامه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به همه بزرگان و هنرمندان حاضر در جمع و اعضای شورای شهر و همچنین اصحاب رسانه اولین حضور شهردار جدید شیراز را تبریک گفتند .

وی در ادامه با اشاره به هفته کتاب، تجلیل از کتابداران و اهالی فرهنگ و ادب را وظیفه شورای شهر دانست و به تشریح نخستین بخش جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص اهدای نشان و تجلیل از سفیران کتاب پرداخت .

دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از حضور بزرگان عرصه فرهنگ و ادب و هنر فارس ایشان را سرمایه های اصلی شیراز و بخشی از مفاخر و چهره های ماندگار نامیدند و از سوی جامعه فرهنگی و هنری فارس انتخاب مهندس اسکندرپور به عنوان شهردار جدید شیراز را تبریک گفتند و اظهار امیدواری کردند حضور ایشان بتواند به اعتلای هرچه بیشتر نام پرآوازه شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و تمدن بیافزاید

مریدی در ادامه افزود: سپاسگزار و قدردان حضور بزرگانی هستیم که در این جمع شرف حضور دارند و وظیفه خود می دانم تا این سرمایه های ارزشمند شیراز و کشور را که اساتید بزرگواری چون، امین فقیری، حسن صفری، داریوش نوید گویی، سیروس رومی، رحیم هودی، منصور اوجی، هستند را معرفی کنم.

وی به معرفی سه چهره برتر علمی، ادبی و ورزشی پرداختند که به عنوان سفرای کتاب سال ۹۶ انتخاب شده اند و در ادامه گفت: به پیشنهاد آقای دستغیب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و همچنین همکاری انجمن اهل قلم و انجمن مفاخر برای دومین سال نخبگان علم و ادب و هنر را به عنوان سفیران کتاب شیراز معرفی نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه؛ محمد کشاورز نویسنده برنده کتاب سال جمهوری اسلامی و برنده جایزه کتاب جلال آل احمد؛ دکتر امیر آزادی از دانشمندان مطرح جهان از مفاخر علمی و سعید رضا کیخواه از ورزشکاران برتر ژیمناستیک جهان و سفیر سلامت را به عنوان سفیران شایسته کتاب شیراز در سال ۱۳۹۶ اعلام نمود.

مریدی در ادامه افزود: امید آن داریم که این عزیزان به واسطه محبوبیت و حضور ارزشمند در عرصه های مختلف در توسعه کتاب و کتابخوانی بتوانند گام های بزرگی بردارند و در خاتمه ضمن قدردانی ازهمکاری شهرداری، شورای شهر به همکاری و همدلی بیشتردر راستای بهبود وضعیت کتابخوانی در جامعه و همچنین اعتلای فرهنگ و هنر شیراز چشم امید داریم و تلاش کنیم حوزه کتاب و کتابخوانی را پر معناتر کنیم و پس از هفته کتاب از۲آذرماه میزبان بزرگان و اندیشمندان، نویسندگان و مولفان و شخصیت های برجسته و.. در نمایشگاه بزرگ کتاب خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز همگی مصمم هستیم در کنار شورای شهر و شهردار هویت شیراز واین مرزو بوم را به نام بزرگ فرهنگ و هنر و ادب پیوند دهیم و شیراز را به جایگاه واقعی آن بازگردانیم صمیمانه از تمام اعضای شورای اسلامی شهر شیراز تقاضا داریم حوزه فرهنگ و هنر و ادب رادریابند و بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.

در پایان مراسم با حضور اعضای شورای شهر شیراز، شهردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از هنرمندان و بزرگان فرهنگ و هنر سه نشان سفیران کتاب شیراز اهدا شد.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

 دبیر انجمن اهل قلم فارس و مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی و هنری سرزمین فرزانگان شیرازاز آغاز …

دسترسی آسان اهالی روستای مقبل‌آباد به کتاب/دومین مرکز ترویج کتابخوانی دیار دانایی در استان فارس گشایش یافت

دومین مرکز ترویج کتابخوانی دیار دانایی استان فارس در روستای مُقبل آباد شهرستان ارسنجان گشایش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *