خانه / اخبار / شب های شعر و موسیقی شیراز آغاز به کار کرد/«خیالت اگر آید … » رونمایی شد + تصاویر

شب های شعر و موسیقی شیراز آغاز به کار کرد/«خیالت اگر آید … » رونمایی شد + تصاویر

سلسله نشست های «شب های شعر و موسیقی» با حضور شاعران و اهالی موسیقی شیراز و آیین رونمایی از کتاب شعر «مهران محبی» ، شاعر و مدرس موسیقی آغاز به کار کرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این مراسم که عصر یکشنبه در تالار غزل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شد، این نشست ها را زمینه ساز ایجاد شور و انگیزه در شعر و موسیقی استان فارس دانست و گفت: حضور پر رنگ انجمن های ادبی و فعالان موسیقی در این نشست ها علاوه بر آشنایی این دو هنر اصیلی ایرانی، زمینه رشد هر دو عرصه را فراهم کند.

مهدی امیدبخش با بیان اینکه این نشست ها در هفته بزرگداشت قلم آغاز به کار کرد گفت: شب های شعر و موسیقی از این پس به صورت ماهیانه با همکاری مشترک انجمن اهل قلم فارس و انجمن موسیقی استان برگزار خواهد شد.

در این نشست صدرا ذوالریاستین شیرازی، نصرالله وطن خواه، محمد طبیب زاده، زری قهارترس و ساحل زاهدی به قرائت اشعار خود پرداختند.

همچنین هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی فارس در سخنانی گفت: شب های شعر و موسیقی علاوه بر پیوند بین این دو هنر، به طرح مباحث تخصصی در هر دو رشته خواهد پرداخت تا شاعران و اهالی موسیقی با مباحث فنی طرفین آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی گفت: جای چنین برنامه میان رشته ای در استان خالی بود و امیدواریم به زودی در تمام شهرستان های استان نمونه آن برگزار شود.

حسن دهقان رییس انجمن اهل قلم استان هم به بیان اهداف و محورهای این برنامه پرداخت و گفت: انجمن های ادبی شیراز تاکنون به صورت دور همی های صمیمی حرکت می کردند و اتفاقاً جریان های خوبی را هم در عرصه های شعر و داستان به وجود آوردند اما زمان آن رسیده است که با هم افزایی، دامنه این جریانات به بدنه جامعه نیز کشیده شود.

وی افزود: شب های شعر و موسیقی با همین هدف شکل گرفته و انجمن های ادبی و موسیقی در آن نقش اصلی را بازی می کنند. وی همچنین در معرفی کتاب «خیالت اگر آید …» هم گفت: این کتاب ترنم های شاعرانه یکی از اهالی موسیقی است که در ۶٠ صفحه توسط نشر داستان منتشر شده است. شاعر مجموعه شعر «کمی تا قسمتی عاشق» افزود: مهران محبی که سال ها با نت های موسیقی، تنبک را به سماع واداشته است، حالا طبع لطیف خود را در عرصه شعر آزموده و شعرهایش را در سه قالب غزل، مثنوی و سپید راهی بازار نشر کرده است.

در پایان این مراسم با حضور جمعی بزرگی از شاعران و دوستداران شعر و موسیقی ، از کتاب «خیالت اگر آید …» رونمایی شد. همچنین مهران محبی نوازنده تنبک پس از ارائه توضیحاتی درباره این کتاب و مباحث تخصصی در حوزه موسیقی، با همراهی سهند شکرزاده نوازنده چیره دست سه تار، به اجرای دونوازی موسیقی ایرانی پرداخت.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

 دبیر انجمن اهل قلم فارس و مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی و هنری سرزمین فرزانگان شیرازاز آغاز …

گزارش تصویری مرکز دیار دانایی روستای امامزاده بزم شهرستان بوانات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *