خانه / اخبار / مجموعه کتاب های «چکاوک » رونمایی شد + گالری تصاویر

مجموعه کتاب های «چکاوک » رونمایی شد + گالری تصاویر

رییس انجمن اهل قلم استان فارس از رونمایی ۴ کتاب از مجموعه آثار «چکاوک» خبر داد.

حسن دهقان با بیان اینکه این کتاب ها در سالن آمفی تئاتر دبیرستان نمازی شیراز با همکاری انجمن ادبی چکاوک و انجمن اهل قلم استان فارس رونمایی شد، گفت: این مجموعه شامل چهار کتاب «چکاوک»، «خاک و چکاوک»، «لبریخته های چکاوک» و «پریسکه های روشن چکاوک » و همگی به قلم یا به کوشش محمدرضا عسکری دبیر انجمن ادبی چکاوک منتشر شده است.

وی افزود: «چکاوک» عنوان رمانی نوشته محمدرضا عسکری است که در لا به لای آن اشعار سپید صفورا کاظمی از زبان شخصیت اصلی داستان سروده شده است. همچنین رمان «خاک و چکاوک» نیز شامل آداب و رسوم ، فرهنگ و عادات مردم روستای هرابرجان شهرستان خاتم و وقایع یک قرن گذشته این سرزمین است.

این فعال فرهنگی در ادامه با بیان اینکه مجموعه « لبریخته های چکاوک» دیگر کتاب رونمایی شده در این آیین بود خاطرنشان کرد: این کتاب شامل چکامه، وچک های کوتاه، نامه های بارانا، باورها و افسانه های مردم روستای هرابرجان ، اشعار شاعران دهستان هرابرجان و شهرستان خاتم است. فصل آخر کتاب هم با عنوان سرزمین شعر من به اشعار سپید صفورا کاظمی تعلق دارد.

دهقان گفت: این مراسم که در آغاز دهه فجر برگزار شد علاوه بر شعرخوانی شاعران و رونمایی از این مجموعه کتاب، به بزرگداشت شهید والا مقام  «حبیب اله فردی» نیز اختصاص داشت.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

 دبیر انجمن اهل قلم فارس و مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی و هنری سرزمین فرزانگان شیرازاز آغاز …

گزارش تصویری مرکز دیار دانایی روستای امامزاده بزم شهرستان بوانات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *