خانه / اخبار / انتقاد دبیر انجمن اهل قلم فارس از میراث فرهنگی استان/ مرکز فرهنگی سعدی را برای جشنواره گلستان‌خوانی در اختیار انجمن قرار ندادند / دستگاه های دولتی مالک فضاهای فرهنگی در اختیار خود نیستند
حسن دهقان دبیر انجمن اهل قلم فارس
حسن دهقان دبیر انجمن اهل قلم فارس

انتقاد دبیر انجمن اهل قلم فارس از میراث فرهنگی استان/ مرکز فرهنگی سعدی را برای جشنواره گلستان‌خوانی در اختیار انجمن قرار ندادند / دستگاه های دولتی مالک فضاهای فرهنگی در اختیار خود نیستند

دبیر انجمن اهل قلم فارس در آیین پایانی جشنواره گلستان‌خوانی کودک و نوجوان خوان نعمت به دلیل عدم در اختیار گذاشتن سالن مرکز فرهنگی سعدی برای برگزاری این مراسم از اداره کل میراث فرهنگی فارس انتقاد کرد.

حسن دهقان نقش انجمن‌های ادبی را در کنار آموزش و پرورش در پرداختن به این موضوع مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: امیدواریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست‌هایی همچون شورای اداری استان و شورای فرهنگی استان فارس جایگاه انجمن‌های ادبیِ ثبت شده و شناسنامه‌دار را تثبیت کنند تا دستگاه‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به این نهادهای مدنیِ ادبی معرفی‌نامه طلب نکنند!

وی با انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: قصد داشتیم که این مراسم را سالن مرکز فرهنگی سعدی واقع در آرامگاه سعدی برگزار کنیم که با وجود نامه‌نگاری از جانب انجمن اهل قلم فارس و ارائه معرفی‌نامه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، باز هم این اجازه به انجمن داده نشد.

دبیر انجمن اهل قلم فارس تصریح کرد: مسئولی که نامه انجمن به وی ارجاع شده بود در پاسخ به دبیر اجرایی جشنواره در خصوص دلیل عدم موافقت با درخواست گفته بود که دلیلی نمی‌بینم که به شما توضیح بدهیم!

دهقان ادامه داد: برگزاری این رویداد در مجموعه سعدیه، مربوط‌ترین اتفاق فرهنگی به این مکان به شمار می‌رفت و امیدواریم میراث فرهنگی ازاین‌پس برای در اختیار دادن این فضا به انجمن‌های ادبی و مؤسسات فرهنگی که سال‌ها در انتظار گشایش آن بودند، انعطاف به خرج دهد و به این نکته توجه داشته باشد که ادارات دولتی مالک فضاهای فرهنگی در اختیار خود نیستند بلکه صرفاً مدریت و نظارت را بر عهده دارند و باید برای موافقت و مخالفت خود به ارباب‌رجوع به‌ویژه مؤسسات و نهادهای فرهنگی دلیل ارائه کنند.

در پایان این مراسم که توسط انجمن اهل قلم استان فارس، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حمایت مؤسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس برگزار شد، از برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره گلستان‌خوانی کودک و نوجوان «خوان نعمت» تقدیر شد.

احمدرضا باقرپور، آتنا علیزاده و رؤیا ترکان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و اهورا امانی، هلیا استواری، زینب شبانکاره، امیرمحمد زارع، آوا دهدشتی، هلیا زارع، ملیسا شریف پویا و آرمین حسن‌زاده شایسته تقدیر شدند. از محدثه مختارجاه، مهرسا فرزانه، آوین عباس‌زاده، شمیم عمادی، نازنین فاطمه میرزایی، ناصر احمدی، مهرسا بهرام پور، آرتین سعیدی‌زاده، فاطمه زارع، محیا شیخی، پارمیدا رکن‌منظر، فاطمه رفیعی و هلنا محمدی به خاطر توجه به‌ویژه به هنرهای نمایشی در اجرای گلستان‌خوانی و مهشید بشیری، شادی عمادی، یلدا خرم‌دل، ترنم حسن‌زاده، ثنا بهادری و ماهور کشتگر به‌عنوان کودکان مستعد تقدیر شد.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

 دبیر انجمن اهل قلم فارس و مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی و هنری سرزمین فرزانگان شیرازاز آغاز …

دسترسی آسان اهالی روستای مقبل‌آباد به کتاب/دومین مرکز ترویج کتابخوانی دیار دانایی در استان فارس گشایش یافت

دومین مرکز ترویج کتابخوانی دیار دانایی استان فارس در روستای مُقبل آباد شهرستان ارسنجان گشایش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *