خانه / دسته‌بندی نشده / گردهمایی روستاییان فرزانه در روستای کتابدوست امامزاده بزم / مسابقات «خونه به خونه» برگزیدگانش را شناخت

گردهمایی روستاییان فرزانه در روستای کتابدوست امامزاده بزم / مسابقات «خونه به خونه» برگزیدگانش را شناخت

همایش «روستاییان فرزانه» در روستای امامزاده بزم شهرستان بوانات برگزار شد. در این همایش که با حضور اهالی این روستا و روستاهای همجوار همچون سروستان و شیدان برگزار شد، از برندگان مسابقه کتابخوانی «خونه به خونه» تقدیر به عمل آمد.

محمدعلی زارعی دهیار روستای امامزاده بزم که سال گذشته به عنوان یکی ۲۰ روستای دوستدار کتاب ایران انتخاب شد، گفت: همایش روستاییان فرزانه توسط کمپین مروج کتابخوانی به همین نام، انجمن اهل قلم استان فارس، موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات و هیئت امنای بقعه حمزه ابن موسی (ع) با حضور بیش از ۲۵۰ تن از اهالی روستا برگزار شد.

وی افزود: در این همایش علاوه بر تجلیل از مدیرمسئول موسسه آفتاب مهر صبا مجریِ طرح های کتابخوانی روستای کتابدوست امامزاده بزم، طیبه رضایی کتابدار کتابخانه عمومی بوانات و مجری طرح «سه شنیه های مهربان» و جوانان فعالان در حوره ترویج کتابخوانی، از برندگان مسابقه «خونه به خونه» تقدیر شد.

وی گفت: در طرح مسابقه کتابخوانی «خونه به خونه» کتاب به همراه سئوالات مسابقه، خانه به خانه تحویل داده و پاسخ مسابقات در محلی مشخص دریافت شد. علاوه بر کتاب و سئوالات مسابقه، فرمی برای نقاشی کودکان خانواده از محتوای کتاب به خانوارهای روستای امامزاده بزم تحویل داده شد. در ادامه پاسخ های مسابقه در صندوقی در بقعه حضرت شاه میرحمزه(ع) جمع آوری و برندگان مشخص شدند.

دهیار روستای امامزاده بزم خاطرنشان کرد: روستای امامزاده بزم با وجود در اختیار نداشتن فضای فرهنگی و کتابخانه، در حوزه کتابخوانی برنامه های جدی در پیش دارد و در یکی از گام های مهم، اِلِمان کتاب تا پایان تابستان در ورودی روستا نصب خواهد شد. همچنین طرحِ سال گذشته روستا مبنی بر نامگذاری دو خیابان با عناوینِ «کتاب» و «کتابخوانی» به زودی عملیاتی خواهد شد.

زارعی همچنین گفت: دهیاری و شورای اسلامی روستای امازاده بزم با جدیت به دنبال راه اندازی یک کتابخانه در روستا است که در صورت تحققِ این امر، علاوه بر اهالی روستای امامزاده بزم، مردمانِ بیش از ۱۰ روستای دیگر از خدماتِ آن بهره مند خواهند شد.

همچنین ببینید

گزارش تصویری اولین مرکز دیار دانایی روستای شاه شهیدان شهرستان کوار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *